Czym jest system ERP dla sklepu internetowego?
Aktualności

Czym jest system ERP dla sklepu internetowego?

E-commerce to jedna z najbardziej dynamicznych gałęzi biznesu, która największe wzrosty zanotowała zwłaszcza w okresie pandemii. Firmy funkcjonujące w jej obrębie, codziennie przetwarzają tysiące danych w szybko zmieniającym się środowisku.

Konieczność poprawnego funkcjonowania sklepów internetowych, przy utrzymującej się dużej intensywności działania, zmusza je do szukania najbardziej kompleksowych rozwiązań. Niezbędne w tym środowisku jest kompleksowe, całościowe działanie na bazie informacji, gromadzonych w obrębie danego przedsiębiorstwa.

System ERP – kompleksowa odpowiedź na indywidualne potrzeby

Dla największych przedsiębiorstw branży e-commerce odpowiednim, docelowym rozwiązaniem staje się system klasy ERP (Enterprise Resource Planning). Jego struktura, całościowo automatyzująca przebieg procesów w firmie, najlepiej usprawnia działanie sklepów o dużym zasięgu. Szybki obieg danych, czytelny dla wszystkich pracowników danej organizacji, przydaje się w środowisku, które jest szczególnie bogate w informacje.

Odpowiedni dobór oprogramowania gwarantuje dopasowanie zarówno do małych, jak i średnich przedsiębiorstw. Handel online w ostatnim czasie odkrywa zalety systemów ERP szczególnie intensywnie i nie ma w tym nic zaskakującego. Stanowią one nieocenione wsparcie dla dowolnej platformy e-commerce z zakresu obsługi zamówień i magazynu, zarządzania produktami i cenami, integracji ze sklepami internetowymi, zarządzaniem danymi kontrahentów, czy rozliczaniem wszystkich operacji finansowych.

Jeżeli chcesz prowadzić swój biznes efektywniej i wygodniej zarządzać wszystkimi informacjami, odpowiedzią na Twoje potrzeby jest oprogramowanie ERP. Jego zastosowanie usprawnia gromadzenie, przechowywanie oraz analizę danych pochodzących ze sklepu internetowego.

Zalety programu enova365 w sklepie internetowym

Jednym z systemów ERP, które szczegółowo odwzorowują strukturę firm, jest obecna na rynku od ponad dwóch dekad enova365. System polskiego producenta, firmy Soneta, przekuwa wieloletnie doświadczenie w umiejętność wychodzenia naprzeciw różnorodnym oczekiwaniom.

To ważne, ponieważ gdy zintegrujesz system ERP ze swoją platformą e-commerce, w enova365 zyskasz dodatkową przestrzeń czasową – oprogramowanie przejmie część zadań, które dotychczas wykonywałeś w obrębie systemu e-sklepu. Z poziomu enova365 możliwe jest tworzenie grup towarów, aktualizacja stanu magazynowego, a także dodawanie zdjęć produktów. System przesyła te informacje bezpośrednio do Twojego sklepu internetowego.

Obieg jest jednak dwustronny. W jego ramach platforma e-commerce dzieli się z systemem ERP informacjami dotyczącymi zamówień, Klientów oraz towarów. Obydwa elementy w połączeniu ze sobą tworzą stabilną ramę zarządzania zasobami sklepu.

Jak poprawnie wdrożyć system ERP w sklepie internetowym?

Przy dużych zasobach danych, którymi operują przedsiębiorstwa e-commerce, ogromne znaczenie zyskuje odpowiednie wdrożenie narzędzi ERP. Tu również warto postawić na sprawdzone rozwiązania. Duże, obecne od wielu lat na rynku systemy, jak wspomniana enova365, dysponują szeroką siecią Autoryzowanych Partnerów przeprowadzających wdrożenia na terenie całej Polski. Ich doświadczenie to prosta droga do zmaksymalizowania zysków, które przyniesie ze sobą użytkowanie oprogramowania ERP.

Działanie Partnerów w pierwszym etapie jest oparte na szerokim rozpoznaniu sytuacji przedwdrożeniowej w przedsiębiorstwie. Pogłębiona rozmowa z Klientem owocuje poznaniem celów i oczekiwań danego sklepu internetowego. Efektem tego jest zdefiniowanie zakresu integracji z systemem e-commerce, zgodnie z oczekiwaniami Klienta.

Na bazie uzyskanych informacji, Autoryzowani Partnerzy projektują propozycje możliwe do zaprezentowania Klientowi docelowemu. Każda z nich stanowi formę wyjścia naprzeciw potrzebom, zdefiniowanym poprzez wcześniejsze rozmowy. Zaakceptowana przez nabywcę droga wdrożenia przechodzi w ręce programistów. Przedstawione im założenia są wielokrotnie testowane oraz opracowywane długoterminowo, minimalizując wszelkie ryzyko niepowodzenia i błędów. Element ten jest szczególnie istotny w kontekście dużych ilości danych, którymi na co dzień operuje sklep internetowy.

Wszystko wieńczy instalacja systemu na urządzeniach wewnątrz firmy, a także szkolenia pracowników. Efekty integracji z systemem ERP przychodzą szybko, wspomagając branżę e-commerce w osiąganiu kolejnych kamieni milowych na drodze rozwoju. Pełna kontrola nad obiegiem informacji skraca dystans, a zarazem tworzy przestrzeń do analiz strategicznych. Poszukując pola do wykonania kroków naprzód, warto zdecydować się na inwestycję w odpowiednie oprogramowanie.