W wyniku rozwoju globalnej sieci współcześni przedsiębiorcy stawiają na Internet, gdyż to właśnie tu coraz częściej przenosi się współczesny handel. Już ponad 62% Polaków wybiera zakupy na platformach sprzedażowych oraz aukcyjnych. Uważa się je nie tylko za coraz wygodniejsze, ale także i bezpieczniejsze

Na rynku dostępnych jest szereg bezpłatnych skryptów oraz platform abonamentowych, które można wdrożyć we własnej firmie. Jednym z takich skryptów jest silnik sklepu Magento. Jest to pakiet instalacyjny, który po wgraniu na serwer tworzy gotową platformę sprzedażową opartą na licencji Open Software (bezpłatną), aktualnie skrypt rozwijany przez firmę Adobe. Od niedawna wprowadzono płatną wersję sklepu Magento (Enterprise),  która posiada pełne wsparcie producenta.

Proces zakupów poprzez platformę sprzedażową z punktu widzenia klienta- niezależnie od rodzaju towarów i usług- przebiega niemal zawsze w identyczny sposób: wejście na stronę sklepu, wyszukanie produktu, przejrzenie opisu i parametrów, dodanie go do koszyka, podsumowanie zakupów, wprowadzenie swoich danych, zapłata.

Potrzebujesz cennik enova? – wypełnij poniższy formularz, wyślemy Ci go

integracja enova magento

Od strony administratora sklepu sytuacja wygląda nieco inaczej, gdyż musi on na bieżąco śledzić procesy zachodzące na stronie– monitorować magazyn, przyjmować zamówienia oraz je realizować, korespondować z zamawiającym, obserwować płatności i wiele innych. Dlatego niezbędnymi elementami wspomagającymi pracę nowoczesnego sklepu internetowego są integracje z różnymi dodatkami.

Jednym z takich rozwiązań jest system zarządzania ERP oraz MRP a mianowicie Magento2enova. Jest to w pełni kompatybilny dodatek stworzony przez firmę Enova365, który dzięki stałej rozbudowie daje nowe możliwości, takie jak przeglądanie potrzebnych danych oraz dokumentów, w tym środków pieniężnych, kadr i płac, przychodów i rozchodów, ksiąg inwentarzowych i innych.